Hexaware staat op de tweede plaats in de Whitelane Research 2022 IT Sourcing Study, BeLux

March 30, 2022

Met een toonaangevende score van 85% heeft Hexaware de tweede positie behaald voor algemene tevredenheid in Whitelane’s 2022 IT Sourcing Study, BeLux.

Meer dan 260 deelnemers in de BeLux regio hebben 31 IT service providers geëvalueerd met meer dan 600 unieke sourcing relaties en 11 cloud providers met meer dan 560 cloud relaties. Elke service provider moet ten minste 8 klantevaluaties hebben voor algemene tevredenheid en ten minste 7 klantevaluaties voor gedefinieerde IT-gebieden. De onderzoeksresultaten zijn gebaseerd op de gegevens die in de marktstudie zijn ontvangen van de ondervraagde respondenten.

Met betrekking tot contractverlenging is 75% van de respondenten bereid om hun verlengingsprocessen uit te voeren door eerst te onderhandelen met Hexaware in plaats van een concurrerend proces te doorlopen. Hexaware wordt ook als nummer één beoordeeld voor vier belangrijke individuele KPI’s (Key Performance Indicators).

Hier zijn de indrukwekkende KPI-gebaseerde resultaten voor Hexaware:

Op plaats 1

• Kwaliteit van dienstverlening
  • Kwaliteit van accountbeheer (marktvergelijking met vorig jaar toont een stijging van 5%)
  • Contractuele flexibiliteit
  • Applicatieontwikkeling, onderhoud, testen (86% zal vrijwel zeker het contract met Hexaware verlengen)

Op plaats 2 voor veiligheid

Op plaats 3 voor transformatieve innovatie

Amrinder Singh, Executive Vice President van Hexaware, geeft een toelichting op het groeiverhaal: “Hexaware richt zich op automatiseringsgeleide, cloudgebaseerde oplossingen. Snelheid is van het grootste belang in de snel veranderende wereld van vandaag, waar klanten maximaal rendement willen halen uit hun digitale investeringen, en hun uitgaven aan oude resource-intensieve technologieën willen terugdringen. Ons platformgebaseerde dienstverleningsmodel helpt het tempo van de digitalisering te verhogen, en we zijn erg trots op onze track-record in het leveren van glimlachende oplossingen aan onze klanten

Whitelane Research is een onafhankelijke organisatie die uniek is gericht op en toegewijd aan (out) sourcing onderzoek en evenementen. De Whitelane Research IT sourcing studie positioneert de belangrijkste IT-dienstverleners op basis van uiteenlopende key performance indicatoren en wordt beschouwd als een van de meest representatieve en betrouwbare rapporten over de outsourcing markt.

Hexaware is een wereldwijd IT-dienstverleningsbedrijf dat bedrijven in staat stelt om digitale transformatie op grote schaal en met hoge snelheid te realiseren. Wij stellen organisaties en marktleiders die klaar zijn voor de toekomst in staat om blijvende bedrijfswaarde te creëren door hen te helpen om klantervaringen zonder aanraking te bieden door middel van full-cloud enablement, digitale product engineering en extreme automatisering.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Varsha Menon
VarshaM@hexaware.com